Bogor en bandung - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu Bogor en bandung - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu

Bogor en bandung

Blijf op de hoogte en volg Irene

28 Juni 2018 | Indonesië, Bogor

Dag 3 en 4

Dag lezers,

Hier weer een berichtje van ons en wel nu vanuit Bandung!
Nadat we savonds sushi ( ha-ha -ha) gegeten hadden in Jakarta waar het overigens inmiddels regende en onweerde zijn we na een korte wandeling door het centrum toch maar weer met een taxi richting hotel gegaan. De volgende dag , gister dus gingen we namelijk om half 8 richting de botanische tuin van het paleis in Bogor. De reis was dwars door Jakarta, de sloppenwijken steken hier scherp af tegen de hoge dure appartementencomplexen. Vergelijk de huisjes een beetje zoals de kindervakantiedagen maar dan nog erger. Intens droevig dus!

De botanische tuin was mooi! Veel bijzondere bomen en bloemen gezien. Dit klinkt heel suf maar als je Lotus bladeren ziet met een doorsnede van 1 meter is dat echt bijzonder, evenals de levensgrote bamboe. Foto staat helaas op de camera.
Na een lunch van de KFC ( shitzooi) voornemen verbroken. Vervolgde onze reis richting Bandung de op 2 na grootste stad van Java. Door veel file hebben we de theeplantages over
Moeten slaan ivm het nemen van een andere route. Vandaag de schade hiervan ingehaald.

Gisteravond de uitgaansstraat van Bandung bezocht. Een attractie zijn we wel , blond , T-shirts en shorts i.p.v. lange broeken en truien met jassen .. een heuse beatbox battle bijgewoond in een hippe club . Het bier was hier echter veel te duur. Dus na een drankje maar weer afgedropen.

Vandaag lokaal geluncht , was heerlijk! Evenals de maaltijd van gister avond ! Saté en kippenborst in een gezellig restaurant na een tip van onze lieve gids augus.

Ik ga stoppen want het is weer een lang verhaal..
Morgen gaan we een lange reis van meer dan 7 uur in een trein tegemoet. Naar het hopelijk mooie Jogjakarta hier zullen we 3 nachten verblijven. Tot de volgende keer !

Liefs Dennis en Irene

• 28 Juni 2018 - 14:57

Petra :

Wat leuk om te lezen allemaal! Ik geniet stilletjes mee

• 28 Juni 2018 - 14:58

Petra :

Veel plezier in Jogja! Zilver scoren!!!

• 28 Juni 2018 - 16:41

J J M :

goede reis morgen in de trein,have fun lieve groetjes xxx