Yogiakarta dag 2 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu Yogiakarta dag 2 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu

Yogiakarta dag 2

Blijf op de hoogte en volg Irene

30 Juni 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Dag 6

Vandaag een drukke dag gehad. Maar wel met mijn persoonlijke hoogtepunt borobudur. Wat prachtig is dat zeg.
Na een snel ontbijt gingen we in de taxi richting de tempel.
We staan hier elke dag tussen 06.00 en 07.00 op. Iets wat echt een vakantiegevoel oproept... Maar goed, je moet er wat voor over hebben.
Onze gids augus en de chauff, zijn naam is me onbekend .Staan elke ochtend trouw op ons te wachten. Iets wat overigens niet alleen elke ochtend is. Als je bedenkt dat we vandaag van 0730 tot 16.00 op pad geweest zijn betekend dat ook dat zij in die tussentijd constant ergens verblijven om te wachten tot we terug zijn. Iets wat went maar in het begin wel wat ongemakkelijk voelde .

Vandaag hebben we tevens een oud dorpje bezocht. Dit met een andong (paard en wagen(tje)).
Heel indrukwekkend. Hier werd onder andere casave verwerkt, het hele proces in gang gezien en natuurlijk een zak warm gebakken casave chips gekocht. Elders werd er tempeh en tofu verwerkt. Mooi om te zien maar ook schrijnend , de kleine hutjes waar gewerkt maar tevens ook gewoond wordt. Toch zien de mensen er gelukkig uit en zijn ze onwijs vriendelijk! Iedereen rent en vliegt voor je.

We hebben vandaag de duurste koffie van Java gedronken, (een van de duurste van de wereld zelfs) namelijk
Luwak koffie . Deze is speciaal omdat hij het productieproces wat afwijkend is. De boon wordt namelijk gegeten door een katachtige ( Loewak) en weer uit gepoept uiteraard. Dit fermentatieproces zorgt voor de smaak en na roosteren , pellen zetten heb je dus die wereldberoemde luwakkopi ;)

Vandaag nog een facial treatment ondergaan, die was niet echt om over naar huis te schrijven. Dennis niet by the way, die zat biertjes te nuttigen onder het genot van een optreden van de Indonesische spice girls. Tot de volgende keer !

Liefs Dennis en Irene