De heenreis deel 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu De heenreis deel 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu

De heenreis deel 2

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 Juni 2018 | Indonesië, Batavia

Vervolg:

konden we dan toch wel zeggen dat we vonden dat we het tot dusver al aardig knap gedaan hadden zo samen. Voor de kenners onder ons gaat er met een van ons of vooral een combinatie van beiden nog wel eens iets mis.

De vlucht was el-e-el-elenlang maar met deze 5 sterren airline kan je vliegen hoor. Je moet overigens niet denken dat je kan slapen tijden zo’n vlucht want elke zo’n beetje 3 uur is er wel een maaltijd, of drink/snack moment ingeplant. Er werd gewoon black label geschonken. we hebben in een tijdsbestek van zon 6 uur een warme lunch en een early breakfast naar binnengewerkt. Dan heb ik de borrelnootjes , maaltijdrepen en de cheesecake blueberry muffin nog niet genoemd. Of het wenselijk is , is discutabel.
Enfin, eenmaal aangekomen op Jakarta gingen de douaneformaliteiten verrassend snel. Al snel prijkte het bekende mr van gessel en mrs jonkers bordje in de lucht.
Onze gids August die ons de komende twee weken zal vergezellen en begeleiden naar Bali , samen met onze prive chauff. Dit is zo blijkt al snel, in het verkeer hier geen overbodige luxe.

Wij zijn inmiddels toch wel aardig gaar van de turbulente reis en de twee uurtjes slaap die we gepakt hebben. Maar August heeft plannen met ons , aangezien we te vroeg zijn om in te checken voor het hotel wil hij ons de stad laten zien. En dat gebeurd.
Onze eerste indruk is ; benauwd , druk maar vooral pauper .. armoede. Na wat toeristische bezichtigen en een kop echte javaanse koffie in het Batavia café zijn we dan eindelijk op weg naar het hotel. We hebben gezwommen , gedoucht , geluncht en een power nap gedaan. Waar dennis na twee uur aangaf het wel welletjes te vinden. En mij nog net niet met bruut geweld het bed uit rolde , wat overigens weer een slaapwandelactiviteit bleek. Maar goed ik begin er inmiddels aan gewend te raken.

We gaan ons nu voorbereiden op morgen, lange dag via bogor naar Bandung. Optionele excursies doornemen en wellicht vanavond een van de vele karaokebarren bezoeken ?
En... hopelijk kunnen ze ons hier vanavond van een heuse javaase maaltijd voorzien. Want een van onze voornemens is wel, dat we niet drie weken westers gaan eten.

Word vervolgd , en vergeet vooral niet de bijgevoegde foto’s te bekijken.
De volgende verslagen zullen niet zo lang zijn.. beloofd!

Tot snel! Liefs van ons

• 26 Juni 2018 - 11:07

Mamma:

Ik zie geen foto’s ! ?
    Goed verslag! Veel plezier en geniet vooral !!!!

• 27 Juni 2018 - 18:10

Jan, Jolande En Martijn.:

Inderdaad mooi verslag, leuke foto's, geniet van alles om je heen en vooral van elkaar.