Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu

Yogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 Juni 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Dag 5

Daar zijn we alweer !
We merken dat als we niet snel opschrijven wat we doen we soms zo hard moeten denken waar we allemaal zijn geweest en wat we gedaan hebben. De dagen zijn zo overweldigend maar ook druk dat het lijkt of we hier al meer dan 5 dagen zijn!

Terugkomend op onze laatste dag gister in Bogor, we kregen een tip van augus voor het eten , en wel het Friese café .. zo verstonden wij het in ieder geval. Eenmaal de aanwijzingen opgevolgd en inderdaad bij het hotel een beetje naar rechts doorlopen en dan aan de overkant links zagen we wel een café maar geen Friese ....
lang verhaal kort, wij daar toch aan tafel gaan zitten , toch weer weggegaan. Een uur gelopen door de achterbuurt van ... uiteindelijk na 100.000 stappen op de teller gevraagd bij het bewuste hotel aan de overkant , waar nou toch dat inmiddels welkome Friese café zat. Aangezien onze lunch bestond uit een kleine overigens wel lekkere lokale lunch . Bleek het ( Freeze) café inmiddels niet meer te bestaan! Allright , top aanbeveling dus! Helaas is het hier niet zo dat je dan gewoon het volgende restaurantje pakt want die is er dus niet....
Het hele verhaal volgt nog wel , evenals wat we gegeten hebben want dat is ook voor ons nu nog steeds een vraag.

Vandaag de lange maar prachtige rit per trein ( deluxe versie ) van Bogor naar yogiakarta gemaakt. De foto’s zeggen genoeg. Daarover gesproken, het uploaden gaat niet geheel naar wens. Dus ze staan in verschillende mappen.
Eenmaal aangekomen in de “ studentenstad” zijn we naar het hotel gebracht waar we heerlijk een verfrissende duik genomen hebben, en onze avond hebben vervolgd in de backpakkersbuurt . Waar we na een prima maaltijd en wat bintangs toch maar besloten ons richting het hotel te begeven ivm het vooruitzicht ; de borobudur tempels en bezoek aan een oud dorpje morgen.

De afstanden hier zijn qua kilometers hier nog wel te overzien , echter doen we over bijvoorbeeld 80 km 2 uur gezien het verkeer. Ook dat nog niet-vermeld ... hier kan alles . Links inhalen , rechts inhalen , zomaar oversteken , midden op de weg stilstaan het geeft allemaal niets ! We staan er zelf versteld van hoe snel we hieraan gewend zijn geraakt en we niet meer met onze handen voor de ogen hopen dat er niets mis gaat.

Zojuist per gemotoriseerde riskja naar het hotel gebracht , dat was lachen !

Tot horens !
Liefs ons

• 30 Juni 2018 - 12:15

J.j.m.:

jullie hebben wel een vol programma daar en jammer dat de keuze van een goed restaurant schaars is.Veel plezier en de fotos die we zien zijn prachtig.Genieten dus samen