Yogjakarta, solo , malang - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu Yogjakarta, solo , malang - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Irene Dennis - WaarBenJij.nu

Yogjakarta, solo , malang

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 Juli 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Dag 7,8,9

Hii,

Ivm slecht internet en drukke planningen even geen update van deze kant.

Na de laatste dag in yogjakarta te hebben doorgebracht met onder andere een bezoek aan het paleis en een bezoek aan een batik fabriek ( traditionele manier van drukken op doek) en de zilverfabriek. mooi om te zien hoe dit hier nog ambachtelijk gedaan wordt , eigenlijk met bijna alles
hier trouwens. Hebben we onze weg vervolgd naar solo.

Hier bezochten we de Prambanan tempels, dennis hoogtepunt vooralsnog.vervolgd door een fietstocht in de wijk rondom de tempels. Dit was leuk! We zagen tabaksplantages , koffieboonplantages , verbouwingen van chili, ui , aubergines en allerlei soorten kruiden. Wederom een dorpje gekruist met allemaal kindjes die heel lief zwaaien. Leuk feitje trouwens: wij voelen ons hier al een tijdje bn-ers. Alle locals willen met ons op de foto. Inmiddels is de lol er wat ons betreft wel een beetje vanaf! Soms zie je mensen gewoon een selfie maken met jou gezicht op de achtergrond. Of je moet dus 100 keer poseren met hele families. Inmiddels maar een spel van gemaakt om zo lelijk mogelijk te kijken.

Solo opzichzelf was niet veel. De kamer was klein en in de omgeving niets te ondernemen. Dan maar voetbal kijken op bed. Het was daar trouwens verschrikkelijk warm. Benauwd vooral.
Wel lekker bijgeslapen hier , en dat was niet verkeerd. Gister 11 uur in de auto gezeten... wel met prachtige landschappen om ons heen. En een aantal stops bij onder andere een waterval.

Vandaag zijn we dus in Malang... onze een na laatste stop voor de overtocht naar bali. Wat vliegt de tijd zeg! Hier gister het nachtleven proberen te ontdekken, inmiddels zijn we een illusie armer.. dat bestaat hier gewoon niet zoals bij ons. Maar dansen doen we hier dus niet.
Vandaag rustig dagje .. planning is waterpark Hawaï .vannacht om 0100 uur in de jeep richting de bromovulkaan.

Onze logistieke behendigheid skills zijn hier overigens flink gegroeid. Het leven uit een koffer is niet altijd makkelijk, vooral als hij de volgende dag weer dicht en dus ingepakt moet zijn.

Tot zover , en hopelijk de volgende post met prachtige foto's van de zonsopgang op de bromo!!!

Ps : zoals ik al eerder zei , het gaat niet helemaal goed met uploaden van de foto’s .. ik zet ze nu in het mapje de voorbereiding.

• 05 Juli 2018 - 17:34

Jjm:

Weer een leuk blog tot de volgende.

• 06 Juli 2018 - 08:42

Amber:

Zo leuk om te lezen! Af en toe is het net of we mee op reis zijn.. veel liefs