De reisvoorbereiding - Reisverslag uit Dreumel, Nederland van Irene Dennis - WaarBenJij.nu De reisvoorbereiding - Reisverslag uit Dreumel, Nederland van Irene Dennis - WaarBenJij.nu

De reisvoorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 Mei 2018 | Nederland, Dreumel

De aftel app stemt ons gelukkig vandaag.
Nog "maar " 37 dagen te gaan tot ons avontuur gaat beginnen.
En wat hebben we er zin in!
Voor ons, voor het eerst samen best een lange tijd op elkaar aangewezen zijn, aan de andere kant van de wereld. ( voor ons gevoel dan).
De meeste regelzaken zijn wel gedaan:
_ Dennis heeft zich rijkelijk vermaakt bij de ggd waar, zo bleek na het boeken van de reis, wat inentingen( zo klinken ze wat minder intimiderend). moest gaan halen en net niet collabeerde.
_ het aanvragen van een paspoort duurde door de werktijden van de ambtenaren aldus dennis ook een week of 16.
maar ach.. zowel de vaccinatie alsmede de gewone paspoorten hebben we op tijd in the pocket.
- Ik heb Dennis weten te overtuigen dat 2 korte broeken voor 3 weken wat aan de weinige kant is , dus afgelopen weekend de omzet in nijmegen van niet nader te noemen ketens wat verhoogd.

Verder hebben we wat kennis verworven over Indonesie. zo weten we dat het lokale bier daar bintang heet en zo'n 25.000-45000 rp kost. Dit is gemiddeld zo'n 2 euro.
Eten doe je daar ook voor zo'n twee euro per persoon , wat willen we nog meer?
de gemiddelde temperatuur daar in juni en juli is rond de 30 graden.
en het tijdsverschil met java 5 uur en bali 6 uur.
Verder gaan we ons maar laten verrassen wat volgens vele dit prachtige land ons gaat bieden.

Liefs Dennis en Irene